Ny kommunalsjef for fellestjenester er ansatt

Vi er glade for å kunne ønske Lars Dyrdahl velkommen som ny kommunalsjef for Fellestjenester i Indre Fosen kommune!

Lars har en solid bakgrunn innen økonomi og ledelse, med erfaring fra både offentlig og privat sektor – blant annet fra nøkkelroller i Trondheim kommune og TINE SA.

Lars har en bachelor i økonomi og en master i organisasjon og ledelse. De siste fem årene har han ledet Økonomitjenesten i Trondheim kommune, der han hadde ansvar for rundt 50 ansatte. Han har også vært stabssjef i TINE SA, i tillegg til å ha jobbet med ulike prosjekter innen IT og organisasjonsutvikling.

Som leder er Lars kjent for sitt fokus på resultater og utvikling, og ikke minst for å være en relasjonsbygger. Gjennom samarbeid med NTNU Handelshøyskolen har han bidratt til å løfte økonomistyringen i Trondheim kommune. Hans analytiske evner og strategiske blikk har gjort ham til en anerkjent aktør i bransjen.

Kommunedirektør Kjetil Mjøsund sier: "Vi er svært fornøyde med å få Lars med på laget. Ansettelsesutvalget var samstemte i vurderingen av at han er den rette personen for denne rollen. Hans brede erfaring og kompetanse vil være verdifullt i arbeidet med å sikre en bærekraftig og økonomisk trygg drift av Indre Fosen kommune.

Lars har en tydelig evne til å se helheten, samtidig som han forstår detaljene som er nødvendige for å sikre gode prosesser. Jeg er overbevist om at hans engasjement og lederegenskaper vil bidra til å styrke fellestjenestene våre og utvikle dem videre til det beste for både ansatte og innbyggere."

Lars ser frem til å ta fatt på jobben og bidra til videre utvikling og omstilling i Indre Fosen kommune. Han gleder seg til å samarbeide med lederteamet for å sikre kvalitet på kommunens tjenester og skape gode rammer for både innbyggere og ansatte.

Oppstartsdato er ikke endelig avklart, men foreløpig tidspunkt er 02. januar 2025

For mer informasjon kontakt: