Forskrift om skolekretsgrenser

6 Skolekretsgrenser i Indre Fosen kommune

Indre Fosen har seks skolekretser: Stadsbygd, Åsly, Fevåg/Hasselvika, Mælan, Leksvik og Vanvikan.

1.       Stadsbygd skolekrets dekker den sørligste delen av kommunen. I vest utgjør Mjølkåa nordgrensen mot Åsly skolekrets, i øst går grensen mellom Markabygda og Sørmodalen, slik at Svebakken og Myrvang tilhører Stadsbygd skolekrets. Grensen mot Vanvikan skolekrets i øst følger den gamle fylkesgrensen mellom Nord- og Sør-Trøndelag.

2.       Åsly skolekrets dekker de midtre deler av kommunen. I vest utgjør Ofaret og Mjølkåa grensene mot hhv Fevåg/Hasselvika og Stadsbygd skolekrets. I øst utgjør Hogsdalen grensen mot Mælan skolekrets, mens grensen mot Stadsbygd skolekrets går mellom Sørmodalen og Markabygda. Grensen mot Leksvik og Vanvikan skolekretser følger den gamle fylkesgrensen mellom Nord- og Sør-Trøndelag. I nordøst grenser Åsly skolekrets mot Åfjord og Steinkjer kommuner.

3.       Fevåg/Hasselvika skolekrets dekker de nordvestlige deler av kommunen. Skolekretsen grenser mot Åsly skolekrets i Ofaret og mot Mælan skolekrets ved Hafella.

4.       Mælan skolekrets dekker de nordøstlige deler av kommunen. Skolekretsen grenser mot Åsly skolekrets i Hogsdalen og mot Fevåg/Hasselvika skolekrets i Hafella, slik at husstandene i Hafella tilhører Mælan skolekrets.

5.       Leksvik skolekrets dekker den nordøstlige delen av kommunen. Mot sør-vest grenser Leksvik skolekrets mot Vanvikan skolekrets i Hestdalsbukta, øst for Hindrem. Områdene rundt veien over Kråkmoskogen til Kulia tilhører Leksvik skolekrets. Grensen mot Åsly skolekrets følger den gamle fylkesgrensen mellom Nord- og Sør-Trøndelag. Mot nord og øst grenser skolekretsen mot Verran og Inderøy kommuner.

6.       Vanvikan skolekrets dekker den midtre og østre delen av kommunen. Grensen mot Leksvik skolekrets går i Hestdalsbukta. Grensen mot Åsly skolekrets i nordvest følger den gamle fylkesgrensen mellom Nord- og Sør-Trøndelag. Grensen mot Stadsbygd skolekrets i vest følger den gamle fylkesgrensen mellom Nord- og Sør-Trøndelag.